Font Size
   

Mozartova Velká mše c-moll KV 427

W. A. Mozart: Velká mše c-moll, Obecní dům v Praze, leden 2016

Helena Havlíková, únor 2016

...jedinou vzpruhou večera byla mezzosopranistka Barbora Polášková. Její hlas má jiskru a zároveň zní zakulaceně a vyrovnaně i ve vyšších polohách, pracovala s dynamikou a výrazem.

 

Nápady hudebního analfabeta, dnes bez jedu

Moravská filharmonie Olomouc, duben 2015

iDnes, 18.4.2015, Antonín Robin

Moravská filharmonie Olomouc a Barbora Polášková: Schválně jsem si prohlédl členy orchestru. Neměli ani modřiny ani monokl, zřejmě se o ni nemuseli s nikým poprat.

Což je poněkud překvapující, protože Barbora Polášková je pravděpodobně nejlepší současná česká mezzosopranistka, která snad ani ve světě nemá srovnatelnou konkurentku. Stačí si všimnout, že v recenzích je citována jako sopranistka, mezzosopranistka, altistka, a všechny ty hlasové nuance suverénně zvládá. Je třeba dodat, že ve všech těch polohách je její hlas plný a jiskřivý, teď začnou kvalifikovaní anatomové kroutit hlavou, ale teprve nyní bude řečena hlavní přednost jejího zpěvu: Barbora Polášková zpívá srdcem.

S Moravskou filharmonií Olomouc přednesla Mahlerovy Písně o mrtvých dětech. Je to zvláštní, ale když je Mahler skládal, musel tušit, že o víc jak sto let později, to bude právě Barbora Polášková, která je bude zpívat. Gustav Mahler asi byl tak trochu hypochondr, protože své Písně o mrtvých dětech pokládal za osudovou skladbu, která způsobila smrt jeho čtyřleté dcery. Interpretka to zcela přesně vyjádřila: Lítost, smutek, nad ztrátou dítěte, výčitky svědomí, pocit, že skladba neměla být nikdy napsána, a nic na tom nemění skutečnost, že je to mistrovské dílo.

 

 

Magická Žítkovská bohyně Jana Vičara

Moravská filharmonie Olomouc, prosinec 2015

Harmonie online, 15.12.2015, Tomáš Koutný

Magická Žítkovská bohyně Jana Vičara v úspěšné premiéře

Ve stylizované roli bohyně (či lidové vědmy) se představila přední česká mezzosopranistka a sólistka opery i operety Moravského divadla Olomouc Barbora Polášková, která s Vičarem dlouhodobě spolupracuje. Temná, sametová a na poslech velmi příjemná barva jejího hlasu v kombinaci se značně sugestivním podáním a pozoruhodnou mimopódiovou prezentací pak zjevně učinila dojem i na přítomného autora. 

 

 

Moravská filharmonie se loučila se sezónou Mahlerem

Moravská filharmonie Olomouc - duben 2015

Harmonieonline, 11. 5. 2015, Marta Kerlínová

Večer byl zahájen Mahlerovým písňovým cyklem Kindertotenlieder,tedy Písně o mrtvých dětech. Hudbu k písním plných hluboké bolesti a sklíčenosti na texty německého básníka Friedricha Rückerta napsal Mahler v letech 1901‑1904, paradoxně ve svém nejšťastnějším životním období. Jako by to ovšem byla jakási neblahá předzvěst pozdějšího úmrtí Mahlerovy čtyřleté dcery. Interpretace se pro tento večer chopila sólistka Moravského divadla v Olomouci, Barbora Polášková. Její osobitá temně sametová barva hlasu skvěle korespondovala s charakterem hudby i textů podpořeným rovněž výjimečným citem pro vystihnutí nálady a emočního rozpoložení jednotlivých písní. Díky těmto nesporným interpretačními schopnostem i síle své osobnosti a umění vtáhnout diváky do potleskem nepřerušovaného hudebního proudu se zpěvačce v závěru dostalo zaslouženého bouřlivého potlesku.

 

 

 

Harmonie online, prosinec 2014

Jan Vičar rozdával hudební dárky

Harmonie online, 2.12.2014, Tomáš Koutný

Průřez Vičarovou skladatelskou tvorbou zahájila první ze dvou očekávaných premiér, cyklus Šestero písní rozmarných, v podání sólistky olomoucké opery Barbory Poláškové za doprovodu klavíristky Markéty Janáčkové. Hlasový fond Poláškové je vskutku obdivuhodný, stejně jako temná a na poslech velmi příjemná barva jejího mezzosopránu. ... Barbora Polášková pak ve spolupráci s celým Janáčkovým triem, vedeným Markétou Janáčkovou, uvedla Čtyři písně na slova Jiřího Žáčka, které posluchače zaujaly především naprosto precizní souhrou všech interpretů. ... ve velmi podobné náladě se neslo také následující Poučení Šurupakkovo pro mezzosoprán a harfu. Opět skvělé Barboře Poláškové tentokráte sekundovala špičková harfistka Ivana Dohnalová.