Font Size
   

Mozartova Velká mše c-moll KV 427

W. A. Mozart: Velká mše c-moll, Obecní dům v Praze, leden 2016

Helena Havlíková, únor 2016

...jedinou vzpruhou večera byla mezzosopranistka Barbora Polášková. Její hlas má jiskru a zároveň zní zakulaceně a vyrovnaně i ve vyšších polohách, pracovala s dynamikou a výrazem.

 

Nápady hudebního analfabeta, dnes bez jedu

Moravská filharmonie Olomouc, duben 2015

iDnes, 18.4.2015, Antonín Robin

Moravská filharmonie Olomouc a Barbora Polášková: Schválně jsem si prohlédl členy orchestru. Neměli ani modřiny ani monokl, zřejmě se o ni nemuseli s nikým poprat.

Což je poněkud překvapující, protože Barbora Polášková je pravděpodobně nejlepší současná česká mezzosopranistka, která snad ani ve světě nemá srovnatelnou konkurentku. Stačí si všimnout, že v recenzích je citována jako sopranistka, mezzosopranistka, altistka, a všechny ty hlasové nuance suverénně zvládá. Je třeba dodat, že ve všech těch polohách je její hlas plný a jiskřivý, teď začnou kvalifikovaní anatomové kroutit hlavou, ale teprve nyní bude řečena hlavní přednost jejího zpěvu: Barbora Polášková zpívá srdcem.

S Moravskou filharmonií Olomouc přednesla Mahlerovy Písně o mrtvých dětech. Je to zvláštní, ale když je Mahler skládal, musel tušit, že o víc jak sto let později, to bude právě Barbora Polášková, která je bude zpívat. Gustav Mahler asi byl tak trochu hypochondr, protože své Písně o mrtvých dětech pokládal za osudovou skladbu, která způsobila smrt jeho čtyřleté dcery. Interpretka to zcela přesně vyjádřila: Lítost, smutek, nad ztrátou dítěte, výčitky svědomí, pocit, že skladba neměla být nikdy napsána, a nic na tom nemění skutečnost, že je to mistrovské dílo.

 

 

Magická Žítkovská bohyně Jana Vičara

Moravská filharmonie Olomouc, prosinec 2015

Harmonie online, 15.12.2015, Tomáš Koutný

Magická Žítkovská bohyně Jana Vičara v úspěšné premiéře

Ve stylizované roli bohyně (či lidové vědmy) se představila přední česká mezzosopranistka a sólistka opery i operety Moravského divadla Olomouc Barbora Polášková, která s Vičarem dlouhodobě spolupracuje. Temná, sametová a na poslech velmi příjemná barva jejího hlasu v kombinaci se značně sugestivním podáním a pozoruhodnou mimopódiovou prezentací pak zjevně učinila dojem i na přítomného autora. 

 

 

Balady české a španělské

Novofest 2015

Harmonie online, 17.8.2015, Markéta Vejvodová

Už samotný výběr umělců byl velmi šťastný. Představila se skvělá mezzosopranistka Barbora Polášková společně s kytarovým duem Duo Siempre Nuevo ve složení Matěj Freml a Patrick Vacík. Výjimečný hlasový rozsah Barboře Poláškové umožňuje interpretovat neobyčejně široký repertoár od hudby vrcholné renesance až po hudbu současnou. Barbora Polášková má nejen podmanivý, barevný a dokonale technicky zvládnutý hlas, ale navíc je přímo stvořená pro hudbu, která nás svým temperamentem zavede do jižních krajin… V červených šatech na pódiu působila doslova jako krásná Carmen a není divu, že nejznámější árie z opery Carmen byla také prvním přídavkem.

Číst dál: Balady české a španělské

 

Moravská filharmonie se loučila se sezónou Mahlerem

Moravská filharmonie Olomouc - duben 2015

Harmonieonline, 11. 5. 2015, Marta Kerlínová

Večer byl zahájen Mahlerovým písňovým cyklem Kindertotenlieder,tedy Písně o mrtvých dětech. Hudbu k písním plných hluboké bolesti a sklíčenosti na texty německého básníka Friedricha Rückerta napsal Mahler v letech 1901‑1904, paradoxně ve svém nejšťastnějším životním období. Jako by to ovšem byla jakási neblahá předzvěst pozdějšího úmrtí Mahlerovy čtyřleté dcery. Interpretace se pro tento večer chopila sólistka Moravského divadla v Olomouci, Barbora Polášková. Její osobitá temně sametová barva hlasu skvěle korespondovala s charakterem hudby i textů podpořeným rovněž výjimečným citem pro vystihnutí nálady a emočního rozpoložení jednotlivých písní. Díky těmto nesporným interpretačními schopnostem i síle své osobnosti a umění vtáhnout diváky do potleskem nepřerušovaného hudebního proudu se zpěvačce v závěru dostalo zaslouženého bouřlivého potlesku.

 

 

 

Strana 2 z 5